לפני כשלושים שנה בשלהי הקייץ של שנת 1984 התגוררתי בעיר היין ראשון לציון .
שם הכרתי את בחירת ואהבת ליבי מירי שהיום מנהלת את האירגון הגננות החדש שקם זה לא מזמן.
חבריי היקרים שואלים אותי לא אחת ,
מהו הרגע המכונן שלך שאתה לקוח עימך כל הזמן בתהליך ההסברה
והלמידה שהנך מקנה לסוכני שטח חדשים המגיעים את חברתך .
לוקח לי שלוש שניות ואזי אני מספר את הסיפור הבא שבו הבנתי שידע שווה כסף :
בעיר היין קמה שכונה חדשה שנקראה בזמנו שכונת רבד. שכונה מרכזית במערב
זוהי שכונה של וילות מרשימות ביותר אשר בה הרגשתי שאני יכול לממש את כל היכולות שלי ,
בשווק ומכירה על אף פי שבאותה התקופה הייתי סטודנט לתעשייה וניהול באונברסיטת באר -שבע.
ולא תמיד היייתי מוצא את הזמו לשלב בין הלימודים לעבודתי כסוכן שטח .
את העסקה הראשנה ביצעתי מול משפחת בן יהודה ברחוב הסיפון .
העסקה כללה דלת כניסה מפלדה הכוללת יחידת צד של לבני זכוכית 19*19 שאותה רכש הלקוח
מנמל תל אביב שהיה שוקק בחנויות לבני זכוכית שהגיעו מאירופה
התמנו על העסקה אפילו יש לי העתק ממנה נו הלקוח הראשון....צריך לשמור
,קיבלתי תשלום ולאחר כחודש ימים הותקנה הדלת היפהפיה בבית הלקוח
לשבעות רצונה המלאה של אישתו רונית והבן החייל שהיה בחופשה.
לאחר כשעתיים קיבלתי פנייה דרך מכשרי הקשר שסופק על ידי חברתי
מפקידת המכירות סיגל שמר בן יהודה מבקש ממני בדחיפות להגיע לביתו וכך עשיתי .
מר בן יהודה טען בפניי טענה מוזרה שהוא הזמין חשמלאי להתקין מנגנון חשמלי לפתיחה מרחוק ברם לטענת החשמלאי
לא בוצעה הכנה בדלת הכניסה.
לא הזמנת! טענתי בפניו של בן יהודה. לא שאלת! הוא ענה .
ואז התפתח ויכוח חריף של מי הטעות - האם של הרוכש שהוא אמור למסור את כל הפרטים
או של המוכר שהור אמור לשאול את כל השאלות ?
מאז ועד היום למדתי שיעור מאלף לכל סוכני השטח והמשווקים : תמיד תשאלו אתם את כל השאלות ,תקשו על הלקוח,תקראו תוכניות,תשאלו את המפקחאדריכל והכי חשוב להחתימו גם על מה שלא נדרש
זהו סוד הקסם בשווק ומכירה -ידע
הידע שווה -כח
הכח-שווה כסף
זה הסיבה שאני כבר כשלושים שנה ובמספר רב של חברות סשוק דלתות הפלדה
מצליח ונהנה לשווק תמיד ובהנאה דלתות מעוצבות